Edmund Stetina
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Stetina Edmund

Compositions

# Title Year of Originsort icon Duration Instrumentation Category Sheet Music Shop
1 Streichquartett 1990 18m
2 Die pestkranken Tiere - Musikalische Szene nach einer Fabel von La Fontaine für drei Gesangssolisten, zwei Synthesizer und Klavier 1988 17m
3 Klarinettophonie - Konzert für Klarinette, Saxophon und Orchester 1984 14m
4 Pequeñas canciones españolas - für Mezzosopran-Solo und sieben Instrumente 1983 25m
5 Ballade pour trois - für Violincello, Klavier und Schlagzeug 1982 27m
6 Fanfaren und Variationen - Sechs Variationen und ein Thema für fünf Blechblasinstrumente 1981 27m
7 Desafios do sertão - (Sonata in D) für Viola bzw. Violine und Klavier 1980 17m
8 Solo für Petipa - music for the television workshop 1980 8m
9 Satirische Tiergedichte - nach Texten von W. Busch, Chr. Morgenstern und R. Roché für Sprecher, Kammerensemble und Schlagzeug 1978 25m
10 Ouvertüre zu einem Lustspiel auf Schloß Esterházy 1978 6m
11 Brasilianisches Requiem - für Sopran-Solo, gemischten Chor und Kammerensemble 1978 18m
12 Zwei vorklassische Etüden - für Klavier, Elektroorgel und Schlagzeug 1975 17m
13 Chants et danses du Japon - für Alt-Solo und Kammerensemble 1975 21m
14 Zwei Hymnen - für gemischten Chor und Kammerensemble 1973 22m
15 Sonata - for piano 1972 8m
16 Concerto - für Klavier und Streichquartett 1972
17 Fanfare - für 4 Blechblasinstrumente und Klavier 1972 2m
18 Sonatine - für Blockflöte und Klavier 1969 5m
19 Dies Irae - für gemischten Chor, Blasinstrumente und Orgel 1967 17m
20 Trio - für Violine, Violoncello und Klavier 1966 21m

General Information

Year of Birth:  1947
Date of Birth:  1. March 1947

Education

PeriodEducationInstrumentTeacherEducation OrganisationLocation
1969 - 1973

music education

1969 - 1973

history

1973 - 1978

studies in composition

1973 - 1978

studies in composition

1986

musicology

1993

graduation to Dr.phil

Description of Style

Not bound to a particular style of the 20th Century, open to all influences. Music is rather gestural and descriptive than structured according to common principles. Only using the sonic surface of the avant-garde (from the present to Stravinsky). This usually in conjunction with elements of folklore or ethnographic music. Mostly striving for neo-impressionistic colors in the foreground, with distinctive rhythm or motivity. In early works also neo-classicism. Until now almost exclusive use of traditional tone generators (exception: op 19).

 

Edmund Stetina 1994

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