Robert Stiegler
Instrument: viola, violin
Category:

Stiegler Robert

Compositions

# Title Year of Originsort icon Duration Instrumentation Category
1 Sinfonietta 1996
2 Allegro vivo - für Streichorchester mit obligater Solovioline 1995 9m
3 Chansons - nach Ingeborg Bachmann 1995
4 Ich gelobe - music for the eponymous film by Wolfgang Murnberger 1994 26m
5 Quartett für zwei Violinen, Viola und Kontrabass 1993 12m 30s
6 Fünf Viertel - für 2 Oboen und Englischhorn 1993 4m
7 Capriccio für Streicher 1993 24m
8 Nonett 1991 17m
9 Himmel oder Hölle - Musik zum gleichnamigen Film von Wolfgang Murnberger 1990 19m 30s
10 Partita für Streichorchester 1987 20m
11 Drei Bagatellen für großes Blasorchester 1985 11m 30s
12 Duo - für 2 Violen 15m
13 Saxophonquartett 24m
14 Toccata - für Klavier 8m 30s
15 Trio für Klavier, Violine und Violoncello 15m
16 Fantasie für Violine und Orgel 5m
17 Quartett für Horn, zwei Violinen, Viola und Violoncello 15m
18 Quartettsatz 4m
19 Rhapsodie für Bratsche (Kontrabass) und Klavier 9m
20 Presto ma non troppo e molto vivo - für Violoncello und Klavier 7m
21 Erste Sonate für Altblockflöte und Cembalo 9m
22 Zweite Sonate für Altblockflöte und Cembalo 5m 30s
23 Variationen für vier Violoncelli und Klavier 5m
24 Quintett für Flöte, Oboe, Klarinette, Horn und Fagott 15m
25 Gemischtes Sextett - Suite für Flöte, Klarinette, Fagott, Violine, Viola und Violoncello 11m 30s
26 Suite für Cembalo, Violine, Viola und Violoncello 14m 30s
27 Allegro - für 4 Naturhörner 6m
28 Kleine Stücke - für Horn (Viola) und Klavier 11m
29 Invention - für Altblockflöte und Gitarre 5m 30s

General Information

Date of Birth:  19. September 1959
Place of Birth:  Vienna
Region of Birth: 
Country of Birth: 

Activities

PeriodActivityOrganisationLocation
1985

co-founder

1997

ever since violist in the Lower Austrian Tonkünstler Orchestra

Description of Style

With his 'Presto ma non troppo e molto vivo' Stiegler impressively proves his playful affinity to the intersecting frontiers of jazz, minimal music and improvisation. Emphasized rhythm, ostinato patterns, the elegant integration of the parts of the two performing instruments - treated strictly equal - and the wide-ranging lines that can always be derived from an original motif, are characteristic elements of this exhilarating, but by no means undramatic movement.

 

in: CD Supplement to "Cammers Dialogue", 1993

 

Band/Ensemble Member of

Band/Ensemble Member of: