Stefan Albert
Category:

Courtesy of Stefan Albert ©

Albert Stefan

Compositions

# Title Year of Originsort icon Duration Instrumentation Category
1 Tanz der Engel 2007
2 Amistad 2007
3 Drei Skizzen für Cello Solo 2007
4 Skizze für Flöte Solo 2007
5 Skizze für Klarinette Solo 2007
6 Skizze für Fagott solo 2007
7 Skizze für Trompete solo 2007
8 a moment of love - for string orchestra 2007
9 Kabala 2006
10 Rosenrot - for string orchestra, five wind instruments and timpani 2006
11 Farbmond 2006
12 Tränen des Mondes 2006
13 back to the roots 2006
14 Farbenspiele 2005
15 Kleine Fluchten 2004
16 Zeittraum 2004
17 Zusammenklang 2003
18 Animamus 2003
19 Ewige Sehnsucht 2002
20 Auszeit 2001
21 und es gibt Sie doch 2001
22 Lisa 2000
23 Geschichten aus dem Tempel der Seelen 2000
24 Liebe nur ein Wort? 2000
25 Zwei Klavierstücke 1999
26 Frühstück bei Beppi 1999
27 Fünf Lieder an das Ende des Winters 1999
28 Lisa 1999
29 Der Bunte 1998
30 Kalypso, ein Weg in die Tiefe 1998
31 Spiegelbilder 1998
32 Tanz der Lichter 1998
33 Einsamer Engel 1998
34 Konzert für Oboe, Streichorchester, Marimba und Pauken 1998
35 Klavierquintett 1998
36 Stück für Gitarre und Ensemble 1998
37 Spiel der Schatten 1997
38 Hör - Mal 1997
39 Auf verschlungenen Pfaden 1997
40 Über den Regenbogen 1997
41 Heiter bis wolkig 1997
42 Himmel und Hölle 1997
43 Flautando 1997
44 Streichsextett 1997
45 Natur, du kannst mich nicht verlassen... 1997
46 Alles Blech - fanfare for brass quintet 1996 1m 20s
47 Stück für Kontrabass solo 1996 8m 33s
48 Sonate für Violine solo 1996 11m 44s
49 Klavierquartett 1996 10m 20s
50 Stück für drei Flöten 1996 7m 11s
51 Mikado - piece for four wind instruments 1996 10m 7s
52 Sternschnuppe - for guitar and flute 1996 3m 27s
53 Konzert für Violine und Orchester 1996 12m 35s
54 Kaleidoskop der Träume 1996
55 Scherbenhaufen 1996
56 Yksniw-Arts - Symphony Nr. 1 1995 20m 18s
57 G'schichten vom Lande - music for five wind instruments in three movements 1995 9m 13s
58 5-erlei - clarinet quintet in five movements 1995 15m 21s
59 Kind des Windes Nr. 2 - piece for string orchestra in three movements 1995 14m 50s
60 Im Zeichen des Wassermanns - piece for chamber orchestra 1995 17m 46s
61 Sonate - for flute and guitar 1994 11m 13s
62 Doppelkonzert - for 2 flutes and large chamber orchestra 1994 11m 34s
63 Konzert - for piano and orchestra 1994 17m 21s
64 Reise durch die Welten - piece for chamber ensemble in five movements 1994 15m 42s
65 Walzer in Wiener Manier 1994 3m 2s
66 falsche Götter - piece for mixed choir according to the poem "Reclame" by Ingeborg Bachmann 1994 4m 30s
67 Klaviertrio 1993 15m 21s
68 "Kinderspiel-Stücke/Kinder-Spielstücke" - film score 1993 13m 21s - 14m 43s
69 Kind des Windes - piece for string orchestra in three movements 1993 17m 3s
70 "Lasst uns Zeit" - film score 1993
71 Spinnenkuß - for piano trio 1993
72 Trio 1992 8m 26s
73 Monica - concert for guitar and orchestra 1992 22m 30s
74 Fantasia 1991 5m 43s
75 Zwei Miniaturen - for piano 1990 1m 24s
76 Satz für Bläserquartett 1990 4m 9s
77 Ein kleines Streichquartett 1989 12m 6s
78 Lichtblicke

General Information

Year of Birth:  1959
Date of Birth:  12. February 1959
Place of Birth:  Friedrichshafen
Country of Birth: 

Activities

PeriodActivityOrganisationLocation
1987

guitar teacher at the Music School Waidhofen/Ybbs

1994

founder of the Vienna Concert Community RE-ANIMA®

1994

founder of the flute-guitar duo RE-ANIMA®

2005

teacher of composition at the Music School Waidhofen/Ybbs

Performances (Selection)

PeriodPerformanceCompositionOrganisationLocation
1993

composer dialogue

1993
1996

composer portrait

performances in Germany (Dresden, Emden, Friedrichshafen), Austria (Vienna, Burgenland) and Cuba (Las Tunas)

Commissions (Selection)

PeriodCommissionCompositionCommissioner (Organisation)Commissioner (Person)

for film and theater

Description of Style

Music that caters to both the gut and the headphones.
Gut listeners: aesthetics of mixed emotions.
Headphones: according to strict movement, idiosyncratic contrapuntal guided voices, which result in a logical consequence of vertical junctions and thus create the formal and tonal context.

Stefan Albert, 1995

Contact, Links

Language:  German, English